21 Şubat 2015 Cumartesi

Ev Alacağına Hisse Al

Forumda yeniyim arkadaşlar. Herkese selamlar, hayırlı kazançlar. 

Nasıl karar verip borsaya girdiğimi anlatmak istiyorum. 

Geçen sene bir ev alacak kadar paramız vardı.Yatırım amaçlı alacaktık. 110 bin tl kadar verecektim. Aylık 500-600 tl kira getirisi olacaktı. Araştırdım ve karar verdim nasılsa 1 evim var, hisse senedi alayım dedim. Bilançoların %90'ında kar açıklamış, temettü dağıtan, kurumsal bir firma olan Otokar'ı buldum. 

Beton yığınına yatırım yapacağıma şirkete ortak olurum dedim ve 8 Ocak 2014 tarihinde 2000 lot Otkar aldım. Velhasıl Otkar bana kiracıdan alacağım parayı temettü olarak verdi ve 8000 bin TL'den fazla temettü aldım, alır almaz üstüne ekledim ve yine Otkar aldım. 

 
Artı kiracıyla uğraşma derdi yok, yıpranma payı yok, deprem riski yok vs vs. Otkar bugün 100 TL ve benim hisselerim hala duruyor. 1 yıllık getirisi temettü dahil 108 bin TL civarı. Ev alsaydım evin değeri en fazla 5-10 bin TL artacaktı ve yıllık getirisi kiralarla birlikte 15 bin TL olacaktı. Demek istediğim borsa kesinlikle uzun vadeli bir yatırım aracı. Ben 10 yıl burdayım Allah nasip ederse. Ev alır gibi aldım ve unuttum.

-hisse.net'ten muratbekar'ın yazısı-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder