4 Şubat 2021 Perşembe

Borsa Eğitimleri

Hep vardı ama son zamanlarda iyice arttı. Bakıyorum herkes bir borsa eğitimi veriyor, herkes üstad, herkes hoca. Bu konuda bana da eğitim soranlar oluyor devamlı, ayrıca bu tarz eğitimleri alıp çoğunlukla pişmanlıklarını iletenler de oluyor.

Arkadaşlar en sonda diyeceğimi en başta söyleyeyim. 

BORSADA PARALI EĞİTİM OL-MA-MA-LI!

Çok basit mantık; borsa ne için var, yatırım yapmak-para kazanmak için. Borsayı/yatırımı çok iyi bildiğini, çok kazandıklarını ve çok kazandırdıklarını iddia ederek eğitim veriyorlar, reklamlarını yapıyorlar; madem çok iyi biliyorsun o zaman senin para kazanmaya ihtiyacın olmamalı. Borsadan, yaptığın yatırımlardan gerekli parayı kazanman gerek.

Bunun arkasına binbir bahane sunabilirler, ama benim için mantık basit; paralı eğitim veren aslında borsadan yeteri kadar para kazanmıyordur.

Buraya şöyle bir şerh düşeyim, güzel bir eğitim hazırlamışsındır, insanlara faydalı olmak istiyorsundur. Fakat gereksiz, ilgisiz her insan olmasın istersin, o zaman çok cüzi bir eğitim ücreti belirlersin. Birebir eğitim yapıcam demezsin, madem isteğin insanlara yararlı olmak, bir sürü online eğitim platformu var. Güzel bir eğitim hazırlarsın koyarsın oraya, insanlara gerçekten bir şeyler katarsın.

Hadi diyelim ki dediniz "Hayır ben eğitim almak istiyorum, birebir olması lazım, kendim anlamıyorum." vs vs bir sürü sebep buldunuz kendinizce.

Gelelim o zaman diğer mevzuya. Arkadaşlar size birkaç saatte kimse sıfırdan herşeyi öğretemez. 

İM-KAN-SIZ

Zaten en sık duyduğum şikayet bu.

"Abi ben şu kişinin eğitimini aldım, 1000-2000-5000 lira verdim(ucu açık burasının, kim ne itelerse ya da kime ne yutturursa), ama anlattı çoğunu anlamadım. Bana bazı videolar/kitaplar/fasiküller verdi, burdan bakın dedi, ne anlamı kaldı birebir eğitimin?"

Borsa eğitimi zamanla olacak birşeydir, zaten meraklıysan, kendin zamanla öğrenirsin.
Bende 10 yıl önce "Temettü bugün mü yatıyor yarın mı?" sorularından üzerine koya koya, her yatırım yaptığım şirketten, her tanıştığım kişiden birşeyler öğrene öğrene bu seviyeye geldim. Ha sen oldun mu derseniz hayır bu işte olmak diye bişey yok. Her gün ayrı şeyler öğrendiğim oluyor hala.

Özellikle orta ve uzun vade yatırımda en önemli şey psikolojidir. Hep şunu savunuyorum, hisse seçmek bu işin %10'u belki, asıl kısmı psikoloji, hissenize güvenmek, iniş çıkışlarda sağlam durup satmamak.

Açın Twitter'ı, herkes hisse paylaşıyor zaten. Orta ve uzun vade yatırım yapanlar belli, bulun 10 kişi. Listelerini yanyana koyun, ortak olan 5-10 tanesini aylık almaya başlayın. Ondan sonra da düşünün bu kişiler neden hep aynı hisseleri seçmişler, sebepleri nelerdi?

Bu arada öğrenin yavaş yavaş; kar nedir, yatırım nedir, şirket nedir, temettü nedir, sermaye artırımı nedir vs vs, şirketlerin faaliyet raporlarını okuyun, açın anlamasanız da bilançolarına bakın, önce sadece karlara bakın her sene karı artmış mı, neden artmış.

Yani kısaca adım adım gidin.

Lütfen çakallara para kaptırmayın, çoğu kişi kenara 50-100 koya koya biriktiriyor. Eğitime vereceğiniz parayla hisse alın bin kat daha yararlı.

Bu önerilerim tabiiki gerçekten eğitim almak isteyenlerle ilgili, biliyorumki çoğu kişide sırf "Üstadına" yakın olmak için, birebir "Tüyo" alabilmek için bu kişilere para veriyor. Onlara hiç bir diyeceğim yoktur, arz/talep durumudur bu. Kendilerine mutlu hayatlar diliyorum üstadlarıyla :)

Madem alma diyorsun, yol göster diyeceksiniz. Bu nedenle temel analiz bilgisine güvendiğim kişilere yararlı olabilecek eğitimleri veya youtube kanallarını sordum. Onların önerilerine göre eğitim almak isteyenler için ücretsiz veya makul ücretli eğitimleri paylaşayım.

1.Rahmetli Yaşar Erdinç'in Youtube kanalındaki eğitimleri. Çoğu kişi önerdi.

2.Yine Yaşar Erdinç'in Borfin'deki eğitimi de çok makul ücretli bir eğitim.

https://www.borfin.com.tr/egitim/Icerik.aspx?ID=6714&UrunID=2299

3. Fintables Youtube kanalındaki Yunus Şahin'in(https://twitter.com/YUNInvest ) şirket bilançolarını değerlendirdiği videolar.


3.Serkan Ünal'ın(https://twitter.com/degeryatirim) Youtube'da verdiği eğitimler.

4.Yine Serkan beyin Udemy'deki eğitimi.

https://www.udemy.com/course/borsa-101/

5.Youtube'da Mali Tablolar Analizi kanalı.


 6. Aswath Damodaran'ın kitabını da çeviren Ergun Unutmaz'ın(https://twitter.com/ergun_unutmaz ) yine Damodaran'ın şirket değerleme videolarını paylaştığı kanal.

 7.Youtube'daki Hayat ve Yatırım kanalı da çok bilgilendirici videolar paylaşıyor.(https://twitter.com/hayatveyatirim)

 

Bildiğiniz/yararlandığınız ücretsiz eğitimleri de bu yazının altına ekleyin lütfen, en azından burası böyle bir kaynak olsun. Bu yazıyı okuyanlar ücretsiz eğitimlere ulaşsınlar.

Lütfen paranızı kaptırmayın, o parayla yatırım yapın, biriktirin, tasarruf edin.

Kalın sağlıcakla :)

 

Alper Ünsal GÜNDOĞDU


2 yorum:

  1. "Hayat ve Yatırım" adlı Youtube kanalını tavsiye ederim. Birçok ücretli eğitimden daha iyi bir kaynak. Borsaya yeni başlamış biri olarak gayet sade ve kolay anlaşılır olduğunu söyleyebilirim. Borsayla ilgili bir video da alttaki linktedir.
    https://www.youtube.com/watch?v=cyAugBqGwlE

    YanıtlaSil
  2. Şu siteleri ve site sahiplerinin youtube kanallarını önerebilirim:

    https://halilbuhur.com/
    Youtube kanalı: Halil BUHUR

    https://tuncaytursucu.com/
    Youtube kanalı: Tuncay Turşucu

    YanıtlaSil